Aachener Beiträge zur Technischen Akustik, Bd. 27
The first part contains a TPA method for structure-borne sound induced via elastic elements with an improved prediction quality and which delivers more insight into the transmission behavior. A new approach is presented which determines mount characteristics in-situ from operational data considering the crosstalk on the car body. The effective mount transfer functions are an ideal starting point to estimate parameters of mount models. Physically motivated parameter models with only a few parameters are used to avoid overfitting and, therefore, meaningless values.
In the last few decades engine noise has been reduced continuously, so that the noise generated from rolling tires attracts more and more attention. Further improvements to tire-road noise analysis using on-road measurements are presented. A new approach for the auralization of tire-road interior noise under dynamic driving conditions with a running engine is proposed. This makes it possible to now study the influence of different load and drive torque on the tire-road noise during a run-up.
Wollen auch Sie Ihre Dissertation veröffentlichen?
Keywords:
KAUFOPTIONEN
50.50 € | ||
auf Lager | ||
Versandkostenfrei innerhalb Deutschlands | ||
38.50 € | ||
60.50 € | ||
64.50 € | ||
Sie können das eBook (PDF) entweder einzeln herunterladen oder in Kombination mit dem gedruckten Buch (Bundle) erwerben. Der Erwerb beider Optionen wird über PayPal abgerechnet - zur Nutzung muss aber kein PayPal-Account angelegt werden. Mit dem Erwerb des eBooks bzw. Bundles akzeptieren Sie unsere Lizenzbedingungen für eBooks.
Bei Interesse an Multiuser- oder Campus-Lizenzen (MyLibrary) füllen Sie bitte das Formular aus oder schreiben Sie eine email an order@logos-verlag.de