This book argues that the world wide web endangers people's reputation by presenting them and their online profiles short of temporal context. Drawing on Heidegger's and Ricoeur's philosophy of time, Walzer's spheres of justice, Solove's visionary pragmatism for privacy and Nissenbaum's theory of privacy as contextual integrity, the book proposes safeguarding the "temporal contextual integrity" of personal information online. The author suggests designing web user interfaces for making the passage of time within people's online representations prominent. With time-sensitive interfaces, employers start ignoring job seekers' obsolete reputation in online labor markets. Technology requirements for a "forgetting Internet" are discussed.
Wollen auch Sie Ihre Dissertation veröffentlichen?
Keywords:
KAUFOPTIONEN
46.50 € | ||
auf Lager | ||
Versandkostenfrei innerhalb Deutschlands | ||
41.00 € | ||
56.50 € | ||
63.00 € | ||
Sie können das eBook (PDF) entweder einzeln herunterladen oder in Kombination mit dem gedruckten Buch (Bundle) erwerben. Der Erwerb beider Optionen wird über PayPal abgerechnet - zur Nutzung muss aber kein PayPal-Account angelegt werden. Mit dem Erwerb des eBooks bzw. Bundles akzeptieren Sie unsere Lizenzbedingungen für eBooks.
Bei Interesse an Multiuser- oder Campus-Lizenzen (MyLibrary) füllen Sie bitte das Formular aus oder schreiben Sie eine email an order@logos-verlag.de