MENÜ MENÜ  

cover

Can Gamification Close the Engagement Gap of Generation Y? A pilot study on the digital startup sector in Berlin

Avo Schönbohm, Katharina Urban

ISBN 978-3-8325-3848-4
127 Seiten, Erscheinungsjahr: 2014
Preis: 19.80 €
Gaming engages. How can employment become more attractive and fun? Only 16% of German employees are fully engaged and willing to go `the extra mile' for their company. This perceived engagement gap - which is aggravated by the new work ethics of Generation Y - offers a significant case for value creation and strategic opportunities for companies worldwide.

This book analyses the question of whether gamification has the potential to close this engagement gap. It offers a literature review of the emerging topic and creatively and critically develops new ideas. Data from a pilot study on the digital startup sector in Berlin shows a positive impact of gamification on employee engagement. This informative work is directed at people interested in new business trends, business students, gamification researchers and human resources practitioners.

cover cover cover cover cover cover cover cover cover
Inhaltsverzeichnis (PDF)

Keywords:

  • Gamifaction
  • Generation Y
  • Motivation
  • Engagement

Kaufoptionen

19.80 €
Versandkostenfrei innerhalb Deutschlands

17.50 €
29.80 €
33.80 €

(D) = innerhalb Deutschlands
(W) = außerhalb Deutschlands

*Sie können das eBook (PDF) entweder einzeln herunterladen oder in Kombination mit dem gedruckten Buch (eBundle) erwerben. Der Erwerb beider Optionen wird über PayPal abgerechnet - zur Nutzung muss aber kein PayPal-Account angelegt werden. Mit dem Erwerb des eBooks bzw. eBundles akzeptieren Sie unsere Lizenzbedingungen für eBooks.

Bei Interesse an Multiuser- oder Campus-Lizenzen (MyLibrary) füllen Sie bitte das Formular aus oder schreiben Sie eine email an order@logos-verlag.de