MENÜ MENÜ  

cover

The Impact of Physics Teachers' Pedagogical Content Knowledge on Teacher Actions and Student Outcomes

Studien zum Physik- und Chemielernen, Band 109

Jennifer Olszewski

ISBN 978-3-8325-2680-1
120 pages, year of publication: 2010
price: 33.50 €
The Impact of Physics Teachers' Pedagogical Content Knowledge on Teacher Actions and Student Outcomes
Research on teachers' professional knowledge hints at teachers' pedagogical content knowledge being an important criterion for instructional quality and student achievement. This research project investigates the relation between teachers' pedagogical content knowledge, teachers' actions, and students' content knowledge in physics comparing Finland, Germany, and Switzerland.

Aktuelle Forschung zum Lehrerprofessionswissen liefert Hinweise darauf, dass insbesondere das fachdidaktische Wissen von Lehrkräften eine wichtige Voraussetzung für Unterrichtsqualität und Schülerleistung darstellt. Die vorliegende Studie untersucht den Zusammenhang zwischen fachdidaktischem Wissen, Lehrerhandeln und Schülerleistung im Fach Physik in Finnland, Deutschland und der Schweiz.

cover cover cover cover cover cover cover cover cover
Keywords:
  • Fachdidaktisches Wissen
  • Unterrichtsqualität
  • Physik
  • Internationaler Vergleich
  • Professionswissen

BUYING OPTIONS

33.50 €
only 1 in stock

33.00 €
43.50 €
47.50 €

(D) = Within Germany
(W) = Abroad

*You can purchase the eBook (PDF) alone or combined with the printed book (eBundle). In both cases we use the payment service of PayPal for charging you - nevertheless it is not necessary to have a PayPal-account. With purchasing the eBook or eBundle you accept our licence for eBooks.

For multi-user or campus licences (MyLibrary) please fill in the form or write an email to order@logos-verlag.de