MENÜ MENÜ  

cover

Factors of Success in UN Mission Communication Strategies in Post-Conflict Settings. A Critical Assessment of the UN Missions in East Timor and Nepal

Hanja Eurich

ISBN 978-3-8325-2485-2
490 Seiten, Erscheinungsjahr: 2010
Preis: 46.50 €
Factors of Success in UN Mission Communication Strategies in Post-Conflict Settings. A Critical Assessment of the UN Missions in East Timor and Nepal
Communication in the broadest sense gains increasing importance in UN peace missions. However, a gap between demand and reality can be observed that points to a multitude of problematic issues. These are taken up by the thesis and it is finally argued: Successful communication strategies need to be aligned to the goals and tasks of the UN mission on all levels in order to be credible; they need to be conflict and context responsive, inclusive and participatory, consider cultural peculiarities and cross vertical as well as horizontal conflict lines. In the tradition of conflict transformative approaches a framework for analysis and evaluation of communication strategies is built and applied to the UN peace missions in Timor-Leste and Nepal. Derived is a dynamic model for the design of communication strategies that covers all relevant fields of action and performances.


Wollen auch Sie Ihre Dissertation veröffentlichen?

cover cover cover cover cover cover cover cover cover
Keywords:
  • Vereinte Nationen
  • Friedens- und Konfliktforschung
  • Politische Kommunikation
  • Timor-Leste
  • Nepal

KAUFOPTIONEN

46.50 €
Nur noch 1 Ex. auf Lager
Versandkostenfrei innerhalb Deutschlands

40.00 €
56.50 €
63.00 €

(D) = innerhalb Deutschlands
(W) = außerhalb Deutschlands

Sie können das eBook (PDF) entweder einzeln herunterladen oder in Kombination mit dem gedruckten Buch (Bundle) erwerben. Der Erwerb beider Optionen wird über PayPal abgerechnet - zur Nutzung muss aber kein PayPal-Account angelegt werden. Mit dem Erwerb des eBooks bzw. Bundles akzeptieren Sie unsere Lizenzbedingungen für eBooks.

Bei Interesse an Multiuser- oder Campus-Lizenzen (MyLibrary) füllen Sie bitte das Formular aus oder schreiben Sie eine email an order@logos-verlag.de